IQART Music / IQART Public Relations
dedykowany e-mail: effy@iqart.pl
Szymon Korthals – project manager
e-mail: s.korthals@iqart.pl / szymon@iqart.pl
mobile: +48 534990502
Julian Sidzina – tour manager
e-mail: j.sidzina@iqart.pl / julian@iqart.pl
mobile: +48 571279456
EFFY czyli muzyczne alter ego Katarzyny Sawczuk, aktorki, która ma na swoim koncie wiele docenionych ról, a teraz daje się poznać się jako niebojąca się eksperymentować wokalistka. Zaskakująca, energetyzująca, przesiąknięta francuskimi brzmieniami. Effy nie stroni od popu i tanecznej elektroniki, ale równocześnie proponuje intrygujące, odbiegające od mainstreamu podejście. Jej single podbijają playlisty, co nie umyka uwadze branży i fanów. Za jeden z ostatnich utworów pt. „Nie broń mi” zdobyła nominację do. nagrody Bursztynowego Słowika. Występuje od dziecka, ale dopiero teraz zaprezentuje kompletny i wyrazisty materiał, który składać się będzie na jej debiutancki album studyjny.
Artystka związana jest z wytwórnią Warner Music i w ramach tej współpracy zaplanowała na wiosnę 2024 premiery kolejnych singli i finalizującego dotychczasową pracę pierwszego albumu.
Ostatni singiel artystki pod tytułem „Powiedz mi to jeszcze raz” ma już ponad MILION CZTERYSTA tysięcy odsłuchań na samym SPOTIFY. Poprzednie utwory
„POWIEDZ MI TO JESZCZE RAZ” to singiel zrealizowany w ducie z Mattia Rosinski (zespołem BEMY).
Album GRIZZLIN ukazał się 22 kwietnia 2016 w ramach kontraktu zespołu z UNIVERSAL Music Polska. Znalazło się na nim 11 piosenek w języku angielskim. Pierwszym singlem promującym to wydawnictwo jest utwór „Time”.
Zaraz po wydaniu albumu BEMY ruszyli w trasę, a trzeba zaznaczyć, że cechuje ich prawdziwa siła sceniczna, co zostało szybko docenione. Potwierdzają to liczne koncerty – od tych w kameralnych klubach po stadiony. Zagrali m.in. na Festiwalu Sziget na Węgrzech, podczas Reeperbahn Festival w Hamburgu, Life Oświęcim, Fest Festival, Spring Break Festival. Swoim występem uświetnili też m.in. The Voice of Poland, Miss Polski, The World Games, Fashion Week Łódź czy Top of The Top.
Otwierali koncerty m.in. JAKE BUG, NOTHING BUT THIEVES, KENSINGTON, MAROON 5 w Krakowie, oraz koncerty na trasie EDA SHEERAN w Warszawie (dwukrotnie) i w Bordeaux.
„OXYGEN” to singiel, który doczekał się licznych wersji coverowych. Ciekawostką może być, że zaśpiewała go np. Izabela Trojanowska, ale też zagraniczne gwiazdy.
Drugi, promujący debiutancki album singiel, zatytułowany „OXYGEN” zcvoverowany został m.in. przez LP i Eda Sheeran, oraz entuzjastycznie przyjęty przez polskie rozgłośnie radiowe, a teledysk do tego singla był inspiracją dla hollywoodzkiego filmu fabularnego pt. „LIFE IN A YEAR” z Jeden Smith i Cara Delevingne w rolach głównych.
Premiera radiowej wersji utworu „OXYGEN” miała miejsce na antenie radia RMF FM. Początkowo kawałek ten był bardziej gitarowy, ale podczas nagrywania płyty, producent Bogdan Kondracki wprowadził swoistą rewolucję i dodał mocne, charakterystyczne klawisze. Miks tej wersji utworu powstał pod okiem Michaela Beara, a mastering został zrobiony w USA (Joe LaPorta, Sterling Sound).
„MR.BROWN” – nowa piosenka i nowy styl. Już w pierwszych nutach utworu słychać, że bracia Mattia i Elie Rosinski zaczęli szukać dla siebie nowej drogi.
W 2019 roku BEMY wydali m.in. singiel „Mr. Brown” po tym jak na kilka lat musieli wyciszyć swoją aktywność na polskim rynku muzycznym. Zmusiła ich do tego sytuacja prawna, niełatwa rzeczywistość kontraktowa i częsta praktyka w tamtym czasie blokująca w podobny sposób wielu artystów w Polsce. Nowa droga nie potrwała jednak długo. Plany mocnego powrotu pokrzyżowała im pandemia.
Czas „lockdownów” upłynął zespołowi na graniu koncertów online ze swojego mieszkania w Warszawie i komponowaniu nowej muzyki, którą zaraz jak tylko Świat się odblokował pokazali fanom przy wsparciu Island Records Polska (Universal Music Polska).
Zanim jednak zapowiedzieli drugi studyjny album pochwali się udziałem w produkcji filmowej. W grudniu 2020 roku premierę miał hit platformy NETFLIX, tj. film „WSZYSCY MOI PRZYJACIELE NIE ŻYJĄ” w którym możemy zobaczyć członków zespołu, ale przede wszystkim usłyszeć utwory BEMY.
The term „6 SECONDS” was first used in 1942 in a song of the same name written by Redd Evans and John Jacob Loeb. The song was recorded by numerous artists, including the popular big band leader Kay Kyser, and it became a national hit. The song portrays „Rosie” as a tireless assembly line worker, doing her part to help the American war effort. The name is said to be a nickname for Rosie Bonavitas who was working for Convair in San Diego, California. The idea of Rosie resembled Veronica Foster, a real person who in 1941 was Canada’s poster girl for women in the war effort in „Ronnie the Bren Gun Girl.”
Although women took on male dominated trades during World War II, they were expected to return to their everyday housework once men returned from the war. Government campaigns targeting women were addressed solely at housewives, perhaps because already employed women would move to the higher-paid „essential” jobs on their own, perhaps because it was assumed that most would be housewives.
W ramach projektu „PETITE POLOGNE” zespół przygotowuje w 2024 roku wydanie trzech mini albumów z francuskimi opracowaniami polskich szlagierów. Pierwsza, szczególna „epka” koordynowana jest wraz z Fundacją imienia Zbigniewa Wodeckiego.
W Polsce wielkim sukcesem cieszy się cykl nagrań wideo zespołu, w którym bracia Mattia i Elie Rosinski prezentują opracowania największych polskich hitów w języku francuskim. Listę utworów współtworzą fani, a nagrania podbijają wiralowo instagram, facebook, tiktok, ale także telewizję. BEMY na żywo wystąpili w Dzień Dobry TVN.
Nagrania udostępnili m.in. Make Life Harder, Edyta Bartosiewicz, Kasia Kowalska, Gibbs, Majka Jeżowska, docenili je także Michał Wiśniewski, Małgorzata Ostrowska, Edyta Górniak, Piotr Rubik, Ania Karwan i wielu innych.
In 1982, Doyle saw the „We Can Do It!” poster reproduced in a magazine article, possibly „Poster Art for Patriotism’s Sake”, a Washington Post Magazine article about posters in the collection of the National Archives. Doyle immediately recognized it as an image of herself, though she had never seen it before.
A propaganda poster from 1942 encouraging unity between labor and management of GM
A propaganda poster from 1942 encouraging unity between labor and management of GM
In subsequent years, the poster was re-appropriated to promote feminism. Feminists saw in the image an embodiment of female empowerment. The „We” was understood to mean „We Women”, uniting all women in a sisterhood fighting against gender inequality. This was very different from the poster’s 1943 use to control employees and to discourage labor unrest.
Smithsonian magazine put the image on its cover in March 1994, to invite the viewer to read a featured article about wartime posters. The US Postal Service created a 33¢ stamp in February 1999 based on the image, with the added words „Women Support War Effort”. A Westinghouse poster from 1943 was put on display at the National Museum of American History, part of the exhibit showing items from the 1930s and ’40s.